Alla felanmälningar är åtgärdade

I NT 12/11 framförs ett antal felaktiga påståenden som vi här önskar att rätta.
Läs texten här

Foto: Magnus Andersson

Insändare2015-11-17 04:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Enhetschefen Gunilla Karlered påstår att det är "svårt att få saker åtgärdade" i huset. Förvaltningen har 40 registrerade felanmälningar på de aktuella 18 lägenheterna sedan inflyttningen i april. Samtliga felanmälningar är åtgärdade. Vi prioriterar självklart akuta felanmälningar och avhjälper dessa snarast möjligt.

Vad gäller det gröna vattnet har jag personligen gemensamt med verksamhetschef samt extern konsult varit uppe i lägenheten och inte kunnat konstatera någon missfärgning av vattnet. Rubriken om "ingen hjälp" och påståenden som " trots påstötningar" är därför felaktig. Vi tar dock detta på allvar och kommer att utreda ärendet vidare. Avslutningsvis kan jag bara notera för NT:s läsare att Botrygg hamnar på plats 2–3 i de årliga rankningar av förvaltningskvalité som görs över Sveriges bostadsföretag.

Läs mer om