"Besviken bankkund": Bedrövligt dålig service på Swedbank

På sitt lokala kontor lärde man känna personalen och kunde bygga upp en bra kontakt. "Nu känner jag ingen på Swedbanks kontor och jag är bara några siffror på en skärm", konstaterar "Besviken bankkund".

När Swedbank hade lokalkontor i Åby kände insändarskribenten personalen. Nu är jag "bara några siffror på en skärm", skriver "Besviken bankkund".

När Swedbank hade lokalkontor i Åby kände insändarskribenten personalen. Nu är jag "bara några siffror på en skärm", skriver "Besviken bankkund".

Foto: Fredrik Nygren

Insändare2024-09-30 08:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag var på Swedbank i dag för att byta säkerhetsdosa. Att Swedbank i en så stor stad som Norrköping bara har ett kontor att besöka är bedrövligt dåligt. Jag bor i Graverfors och ska då antingen ta bilen eller bussen som går från Graverfors bara ett fåtal gånger. Jag tog bilen och hittade en central parkering (18 kronor i timmen). 

undefined
"Att Swedbank i en så stor stad som Norrköping bara har ett kontor att besöka är bedrövligt dåligt", menar skribenten.

Kom in på Swedbanks kontor och hittade till slut ett sätt att få en nummerlapp. Jag fick nummer 219 på kölappen. 15 före. Väntrummet var fullt. Väntade i 45 minuter. Handläggarna var bra och vänliga, inget ont om dem. Men ska det vara så att servicen är så dålig? 

Man kan inte sköta allt på nätet. Om jag ringer personlig service på nätet så får jag ungefär nummer 80 i kön. 

undefined
"Ju mer pengar jag har på kontot ju mer intressant är jag som kund", skriver insändarskribenten.

Åby hade ett lokalt kontor där man lärde känna personalen och kunde bygga upp en bra kontakt. Nu känner jag ingen på Swedbanks kontor och jag är bara några siffror på en skärm. Ju mer pengar jag har på kontot ju mer intressant är jag som kund.
Swedbank är inte längre folket bank utan kapitalisternas bank.