Big Brother-Lotta besviken på kvällspressen

En bisexuell nymfoman? Kvällstidningarnas bild stämmer inte överens med verkligheten, tycker Lotta Nilsson som precis åkt ut ur Big Brother.

Nu är Lotta Nilsson tillbaka hemma i Skärblacka igen efter tre veckor i Big Brother-huset.Foto: JOCKE BLOMQVIST

Nu är Lotta Nilsson tillbaka hemma i Skärblacka igen efter tre veckor i Big Brother-huset.Foto: JOCKE BLOMQVIST

Foto: Fotograf saknas!

Kultur och Nöje2005-04-20 04:00
Tre veckor fick hon stanna kvar i Big Brother-huset. Nu är 33-åriga Lotta Nilsson hemma i Skärblacka igen.
- Det var tufft att se löpsedlarna när jag kom ut, de ger helt fel bild av mig.
Lotta hade gärna stannat längre i huset och tror att hon åkte ut för att tittarna har favoriter bland dem som varit där länge.
Tidningarna har beskrivit Lotta som nymfoman och bisexuell. Det gör henne besviken.
- Jag hånglade inte ens med någon när jag var där. Visst gillar jag sex men att skriva att jag är nymfoman är väldigt överdrivet. Jag berättade för dem att jag varit med en tjej en gång, men jag trodde inte att de skulle skriva att jag var bisexuell.
Lotta driver egen verksamhet som hud- och fotvårdare. Hon förtydligar att hon inte äger salongen hon arbetar i, som det tidigare skrivits. Hon hyr bara ett rum där.

Hoppas på fler jobb
Hon gick med i Big Brother mest som en kul grej, men även för att hon hoppades att det skulle hjälpa henne att få jobb.
- Projektledarna sa att jag kommer att få många möjligheter efter det här.
De starka strålkastarna i Big Brother-huset tvingade Lotta att bära solglasögon. Första tiden var hon väldigt medveten om kamerorna, sedan vande hon sig.
- Det var pinsamt att gå på toa och så, sen tänkte jag att alla gör det och att det är naturligt. Men när jag duschade hade jag bikini på mig.

Synas hela tiden viktigt
Deltagarna är väldigt tävlingsinriktade. Gör någon något för att få uppmärksamhet blir de andra sura.
- Från början tänkte jag åka dit och vara mig själv, men det gick inte. Man måste synas och höras från morgon till kväll för att vinna tittare.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!