De är invandrare från Syrien, Afghanistan, Marocko och Palestina. Förutom att kämpa med att lära sig det svenska språket har de nu också lärt sig teckenspråket och är färdigutbildade stödassistenter.
– Det är en fantastisk grupp människor. Visst har det varit tufft ibland och många svåra ord att lära sig och förstå innebörden av. Men vi har också haft riktigt roligt, säger Maria Aspfors, lärare på kommunens vuxenutbildning.
Gruppen har bestått av tio personer, sex kvinnor och fyra män, i åldrarna 28 till 55 år.
– Jag är "gubben" i det här gänget, säger Madhat al Nemeh, 55, och skrattar samtidigt som han visar tecknet för gubbe.
I hemlandet Syrien arbetade han som stensättare. Han flydde till Sverige 2015 och är nu stödassistent och timanställd på Mo Gård.
– Att vara ute på APL (arbetsplatsförlagt lärande, reds anm) på Mo Gård har gett mycket. Det är en sak att lyssna på lärarna som talar väldigt tydligt i klassrummet och vara ute i verkligheten där alla pratar snabbare, berättar Madhat.
Utbildningen har skräddarsytts i ett samarbete mellan Mo Gård och vuxenutbildningen.
– Ett riktigt bra samarbete, där vi behöver mer personal och de som gått utbildningen är jättemotiverade och vill ut i arbetslivet. Utbildningen är mot LSS-verksamhet som vi bedriver, säger Johanna Bergstrand, vd Mo Gård.
Mo Gårds inriktning handlar om att ge insatser till barn, ungdomar och vuxna med kombinerade funktionsnedsättningar.
– Vi arbetar med individer som inte kan få sina behov tillgodosedda i sin hemkommun. Det är personer med omfattande funktionsnedsättningar, säger Johanna Bergstrand.
Kan alla som gått den nya utbildningen räkna med att få jobb hos er?
– Vissa av dem arbetar redan på timmar hos oss. Jag kan inte lova att alla får jobb, men det vore dumt av oss att vara med och starta den här utbildningen och sedan inte anställa personerna som gått den, säger Johanna Bergstrand.
Förutom det fysiska lärandet i klassrummet och APL så har även eleverna haft ett digitalt lärande.
– Det har varit mycket bra när det gäller att lära sig svåra ord och vad de betyder. Det har hjälpt mig mycket, förklarar Hanaa Zourob, 35.
Ord som rehabilitering, habilitering och att lära sig hantera olika etiska dilemman kan vara en utmaning för vem som helst.
– Jag tycker att utbildningen varit lagom svår. Det har varit sex kurser som vi läst. Mitt självförtroende är mycket större nu jämfört med när jag började utbildningen, säger Hadiyeh Ahmadi.
– I början var de flesta mer försiktiga och tysta. Nu kan alla hålla föredrag själva framför de andra. Det har varit en stor utveckling på det personliga planet, säger Maria Aspfors.
Förutom att lära sig svenska har gruppen också lärt sig teckenspråk.
– Använder man teckenspråk ofta så är det lättare att komma ihåg. Det behövs mycket övning varje dag. Nästan alla som är på Mo Gård kommunicerar via teckenspråket, säger Chicheck Alali, 50.
Sista dagen i klassrummet efter två år är fyllt med många känslor både från elever och lärare.
– Jag kommer att sakna att inte träffas i den här gruppen längre, det är mina vänner. Det har gett mig så mycket på många sätt, säger Ilham al Bardaweel, 38.
Kanske kommer några av dem bli arbetskompisar på Mo Gård och träffas där.
– Sedan måste vi ha en återträff, säger Madhat al Nemeh och alla håller med.