Eon lovar ersättning nästa vecka

Flera elabonnenter hos Eon har hört av sig till tidningen efter onsdagens artikel om utebliven avbrottsersättning bland kunder på Fyrsvängen i Gryt.

GRYT2007-07-20 01:06
Nu verkar det som om ett större antal kunder i Gryt går och väntar på avbrottsersättning. Göran Lövsved på Snäckuddevägen i Fyrudden känner inte till någon på sin gata som fått avbrottsersättning, därtill har flera grannar fått beskedet att Eon inte ens känt till att området varit strömlöst. Meddelade Eon själva
Torbjörn Stackling, permanent bosatt på Snäckevarpsområdet i Gryt, instämmer. Vid kontakt med Eon visar det sig att elbolaget mottagit samtal från sammanlagt 15 elabonnenter i Gryt. Flera kunder har själva tvingats göra Eon uppmärksamma på att de varit strömlösa. Det har visat sig vara anledningen till att de inte fått någon avbrottsersättning ännu. -Det här är jättekonstigt, säger informationschefen Johan Aspegren och förmedlar kontakt med marknadschefen för Eon elnät, Karin Jarl-Månsson. Vad beror det här på? - Det är en överföring av data mellan två olika system som inte har fungerat. De här 15 kunderna har inte kommit med, det är bara att beklaga, säger Karin Jarl-Månsson. Hon uppger att kunderna ska få sina pengar under nästa vecka. Kartlägga kunderna
Flera kunder har själva fått upplysa er om att de haft strömavbrott, finns det risk att kunder som inte hör av sig blir utan ersättning? - Vi har sett att de större elstationerna har haft avbrott, och kan kartlägga kunderna därifrån. Men det borde vara väldigt få kunder som inte finns med på våra listor efter att det gått så pass lång tid. Eon har enligt ellagen fram till sista juli på sig att ersätta alla 175000 kunder som uppges ha blivit strömlösa i samband med stormen Per.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om