Bolaget med 14 anställda tillverkar och monterar skyltsystem. Från enklare skyltar till specialanpassade system för hela köpcentrum. Däremellan produceras stolpskyltar, enkel- och dubbelsidiga skyltar, figurskuren bildekor och klassiska neonskyltar i spridda färger.
– Historiskt sett hade jag bytt jobb inom Siemens organisation var femte, sjätte år. Men på senare år har känslan för att driva eget vuxit sig starkare. Jag är nyfiken, gillar ny teknik och känner att jag har kommit in på Skyltdepån med ny och rolig energi, säger Georg Nordén.
Du har inte ångrat dig?
– Jag har aldrig haft så här roligt! Med facit i hand skulle jag ha gjort det här tidigare. Jag har hittat en egen väg och gillar det.
Under sina snart sex månader i chefsstolen har han hunnit anställa produktionspersonal, säljare och lanserat en ny hemsida.
– Jobbet är inspirerande och personalen har kul. Som inspiratör försöker jag göra förbättringar som gagnar både anställda och företagets lönsamhet. Devisen mitt företag – er arbetsplats fungerar. Vi behöver jobba smartare – inte stressa mer, utvecklar han.
Skyltdepån gör produkter från grunden. I lokalerna på Flygledaregatan jobbas det med plåt och akryl. Produkterna passerar flera olika stationer i kedjan med fräs, svets, lackering och förberedande eljobb. Skyltarna skickas slutligen på mellanlagring i väntan på montering hos slutkund.
– Det handlar om krävande moment innan stora skyltar kommer på plats och installeras vilket slutkunderna ombesörjer: bygglov ska ordnas, kranbilar beställas, eventuella vägar stängas av och kontroller av skyltarnas ljusstyrka och färger. På så sätt fungerar branschen bra för en handfull företag som oss. Tillverkare är tillverkare medan montering och elinstallation sker hos kund, säger Georg Nordén.
Folieanten Tony Johansson började hos Skyltdepån i april. Han berömmer chefens uppträdande gentemot personalen.
– Georg månar om oss, vet vad vi kan och ser till att vi har det bra på jobbet. De regelbundna veckomötena gör att alla vet vad som gäller planeringsmässigt flera veckor framåt, hur långt man har kommit med beställningarna och när grejerna ska levereras, säger Tony.
Skyltdepån omsatte förra året cirka tolv miljoner kronor på årsbasis. Prognosen visar att omsättningen ökat det första kvartalet i år.