140 får gå när Eon drar ner sin kundservice
Eon:s kundservice ska koncentreras till färre orter och i slutet av 2009 kommer endast Norrköping, Sollefteå och Malmö ha hand om kundservicen i Sverige.
För Norrköpings del händer i princip inget. Anledningen till förändringen som nu genomförs inom Eon är att man numera får betydligt mycket mindre samtal från sina kunder.Presschefen på Eon, Johan Aspegren, uppger att minskningen är på 1 700 samtal per dag.Nytt system
- En anledning till det är att vi nu börjat använde de här fjärravlästa mätarna och folk förstår sina elräkningar bättre och det är också lättare att anmäla flyttningar via nätet. Dessutom har vi ett helt nytt administrativt system som nu är intrimmat.- Det här betyder att vi dessvärre inte behöver de här människorna och vi kommer inte heller att behöva fler på de platser vi koncentrerar oss till, säger Johan Aspegren.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!