Änkeman upprörd över blankett
När Kents fru dog och han skulle han byta namn på elabonnemanget fick han ett formulär där hustrun omnämndes som "utflyttande kund".?Det kommer inte hända igen, säger Margaret Malmberg, chef på Sydkraft.
Till svar fick han en blankett där hustrun kallades "utflyttande kund", vilket gjorde honom mycket upprörd.
?Det kändes helt absurt. Jag kände inte så mycket sorg, utan mer ilska över hur Sydkraft kan vara så klumpiga när de vet att det är ett dödsbo, säger han.
<p><b><font size="2">Ett misstag</font></b>
Kent tog kontakt med Sydkraft, som menade att det hela var ett misstag.
?Det måste vara fler än jag som fått det. Jag vill inte att det här ska drabba andra som kanske inte orkar säga ifrån, säger han.
På Sydkraft vidhåller man att incidenten är ett missförstånd, och en engångsföreteelse.
Missförståndet tros ha uppstått för att Kent Putkinen kontaktade dem per brev, och inte via telefon.
?Normalt skickar vi inte ut blanketter, vi för över abonnemangen per telefon, säger Margaret Malmberg, chef på Sydkraft.
Hon försäkrar att Sydkraft efter detta kommer att omformulera sina blanketter.
?När någon känner anstöt måste vi ändra på rutinerna, menar hon.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!