Det var vid lunchtid på fredagen som Denise Andersson och hennes nioåriga dotter tillsammans kulle gå till affären. Så långt kom de dock inte.
– Under tiden som jag skulle kasta soporna utanför oss hade hon på något sätt fastnat med knäet i ett staket, säger Denise Andersson.
Mor och dotter försökte att på olika sätt få loss benet från staketet.
– Vi försökte att lirka med benet och foten, men det var omöjligt och gjorde ont för henne. Jag försökte i ett desperat försök att dra isär staketet, men så stark är jag inte.
Det blev uppenbart för dem att de inte skulle klara av det själva.
– Jag försökte att ringa räddningstjänstens växel, men de hade lunchstängt. Så jag fick ringa 112.
Tolv minuter senare kom räddningstjänsten – och det med råge.
– De kom med blåljusen på. Även om vi nästan blev fnittriga och tyckte att det var genant så var de så professionella. Och hon kom loss så snabbt. Hon lärde sig en läxa den hårda vägen, men vi är så tacksamma för att de kom så snabbt och skötte allting så snyggt, säger Denise Andersson.
Christian Lind, vakthavande befäl på räddningstjänsten, berättar att de uppskattar de fina orden.
– Vad kul. Det känns superroligt att höra, säger han.
Det är inte ofta de hanterar denna typ av ärenden, men de blir inte mindre betydelsefulla för det, menar Christian Lind.
– Det är superviktigt för oss att göra också. Vi har många sysslor, det är allt mellan himmel och jord.