Eon satsar för att höja servicegrad

Kritik från kunderna får Eon att satsa mer resurser på kundtjänsten i Norrköping och Sollefteå. 42 personer har anställts, hälften av dem placeras i Norrköping.

Norrköping2007-04-25 04:00
- Vi tycker att det är viktigt med en hög servicegrad mot våra kunder, och för att kunna svara upp mot det, anställer vi nya medarbetare, säger Bengt Andersson, chef för Eons kundsupport i Sverige.

Per satte Eon på prov
En besvärlig vinter med stormen Per satte Eons organisation på prov, i synnerhet kundtjänsterna i Norrköping och Sollefteå, som har mellan 5 000 och 6 000 telefonförfrågningar varje vardag, blev utsatta för en enorm mängd samtal.
De nyanställda medarbetarna genomgår just nu en fem veckors internutbildning, då bland annat värdering, system, energibranschen och rådgivning står på schemat.

Ger rådgivning
- Men de tar inte bara emot felanmälningar utan svarar mycket på frågor om priser och ger rådgivning, säger Bengt Andersson.
- För många är energifakturan en betydande utgift och våra kunder ställer därför många frågor kring den.
I maj går de nya medarbetarna in i skarpt läge och med drygt 20 nya tjänster får Eons kundtjänst i Norrköping en stab på 150 personer.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om