Fastighetsägaren Hembla känner till problemet att obehöriga vistas i fastigheten.
– Ja, det gör vi och vi jobbar febrilt med det, säger Ida Jörheden, områdeschef på Hembla.
– Det är jättetråkigt om våra hyresgäster känner så. Vi försöker ha en dialog med dem genom vår förvaltare. Störningsrapporter som kommer in jobbar vi med.
Ida Jörheden säger att de har haft extra bevakningar i området via störningsjouren. Nu kommer man att vidta åtgärder för att få bukt med problemet.
– Vi kommer att byta alla entrédörrar och sätta digitala skalskydd på fastigheten. Det innebär att hyresgästerna får egna taggar till dörrarna. Kommer en sådan på vift kan vi spärra den direkt i systemet.
– Projektet kommer att starta om bara ett par veckor. Det är beviljat och vi har tagit in alla offerter. Vi har försökt att påskynda det här på grund av problemen som varit där.
Boende säger att de ringt till er hundratals gånger, varför har inget hänt tidigare?
– Det känns jätteledsamt och beklagligt om de har ringt så många gånger. Det borde ha kommit fram från vår förvaltare.
När vi talar med Ida Jörheden dagen därpå har hon kolla upp det lite mer.
– Störningsjouren har varit ute och träffat på obehöriga i källaren. En gång har de kört iväg de obehöriga och en gång har polis tillkallats.
I Hemblas ärendehanteringsbas kan hon hitta sex inkomna ärenden kring källaren.
– Det är verkligen "jätte-jättebeklagligt", jag förstår att hyresgäster känner att det inte händer något. Men vi kan inte alltid kommunicera ut allt vi gör.