Har anställt 300 – på mindre än två år

Webhelp fortsätter växa i Norrköping och på torsdagen invigde man ytterligare ett våningsplan i Pronova.

Webhelp Nordics vd Terje Andreassen, till vänster, fick lyckönskningar av näringslivsdirektör Pontus Lindblom när de nya lokalerna invigdes.

Webhelp Nordics vd Terje Andreassen, till vänster, fick lyckönskningar av näringslivsdirektör Pontus Lindblom när de nya lokalerna invigdes.

Foto: Webhelp

Norrköping2019-01-19 12:00

Webhelp är ett globalt kundupplevelse- och kundserviceföretag som etablerade sig i Norrköping sommaren 2017. Företaget har sedan starten i Norrköping anställt över 300 medarbetare, 75 procent av dem är heltidsanställda.

Från kontoret i Norrköping hanterar man Telenor Sveriges kundservice via telefon, e-post och chatt och man hanterar dagligen över 10 000 kundinteraktioner.

– Vi kommer att fortsätta rekrytera under våren och fram mot slutet av sommaren, men i en betydligt lugnare takt, säger Sofia Stridh, nordic account manager på Webhelp Nordic.

– Nu handlar det mer om att hantera en ordinarie drift där utveckling av våra medarbetare är något vi brinner lite extra för.

Webhelp Nordic har nyligen etablerats även i Ånge och Umeå och företagets vd Terje Andreassen var på plats i Norrköping på torsdagen för att inviga de nya lokalerna.

Globalt har Webhelp 50 000 medarbetare som arbetar med att hantera och utveckla kundrelationer för mer än 500 kunder.

– Vi har fått ett varmt mottagande i Norrköping och om det inte varit för alla duktiga medarbetare hade vi inte stått här i dag, säger Sofia Svensk.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!