Webhelp är ett globalt kundupplevelse- och kundserviceföretag som etablerade sig i Norrköping sommaren 2017. Företaget har sedan starten i Norrköping anställt över 300 medarbetare, 75 procent av dem är heltidsanställda.
Från kontoret i Norrköping hanterar man Telenor Sveriges kundservice via telefon, e-post och chatt och man hanterar dagligen över 10 000 kundinteraktioner.
– Vi kommer att fortsätta rekrytera under våren och fram mot slutet av sommaren, men i en betydligt lugnare takt, säger Sofia Stridh, nordic account manager på Webhelp Nordic.
– Nu handlar det mer om att hantera en ordinarie drift där utveckling av våra medarbetare är något vi brinner lite extra för.
Webhelp Nordic har nyligen etablerats även i Ånge och Umeå och företagets vd Terje Andreassen var på plats i Norrköping på torsdagen för att inviga de nya lokalerna.
Globalt har Webhelp 50 000 medarbetare som arbetar med att hantera och utveckla kundrelationer för mer än 500 kunder.
– Vi har fått ett varmt mottagande i Norrköping och om det inte varit för alla duktiga medarbetare hade vi inte stått här i dag, säger Sofia Svensk.