King lanserar modesajt för män

Foto: Fotograf saknas!

Norrköping2007-01-03 04:00
Första numret av modemagasinet King kom ut för ett och ett halvt år sedan. I dag har tidningen en upplaga på 30 000 exemplar och utökar nu med en modesajt för män.
På www.kingmagazine.se kan man läsa dagliga modenyheter från Sverige och världen, hitta märkesguider och läsa redaktionens blogg. TT Spektra
55-åriga Marimekko fortsätter sin satsning på ung design i kombination med företagets klassiska mönster från 1950- och 60-talen.
Till sommarens kollektion har klädskaparen Samu-Jussi Koski bland annat gjort en svepande ankellång klänning med Anneli Qveflanders tryck "Orvokki" från 1960. Den har fått namnet "Andreina" och för tankarna till antikens gudinnor.TT Spektra
Landet har fått en ny och lite annorlunda modekedja. Bakom Monki står Linda Friberg, Adam Friberg och Lasse Karlsson som var med och startade klädkedjan Weekday och märket Cheap Monday.
Tanken är att skapa roliga och relativt billiga kläder i ett koncept som inte liknar något annat. Butikerna ska vara som en egen liten värld där "Monkisarna" bor. Formspråket, både för kläder och inredning, är genomgående mjukt och runt och inspirationen kommer från japanska sagor.
I dag finns det butiker i Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm. Planen är att etablera 30 butiker inom sex år.Designern Susanne Beskow har en speciell teknik där hon plisserar tweed och skapar ett material som är både styvt och böljande på samma gång. Vecken gör att luften stannar kvar i sjalar och halsdukar och värmer extra, men hon använder även tyget till väskor och kragar. Plaggen säljs under märket Van Deurs. TT Spektra
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om