Naturpost lovar att bättra sig
Nu lovar Naturpost bättring på en rad punkter så att konsumenter i fortsättningen inte ska få varor de inte tycker sig ha beställt.
Konsumentombudsmannen utfärdade strax före jul ett förbudsföreläggande som innebär att företaget kan få betala böter om det fortsätter på samma sätt.
? Det är ett problem eftersom det är många konsumenter som upplever att de inte behandlats schysst av Naturpost, säger Stefan Ryme, sedan några veckor tillbaka ny divisionschef för Naturpost som ägs av företaget Vitamex i Norrköping.
Telefonförsäljarna, som är anställda av olika telemarketingföretag, ska få bättre utbildning och precisare instruktioner så att de är tydligare när de ringer till konsumenter. Inget fusk tillåts.
<b>Snabbare och tydligare</b>
? När vi nu lyssnar på band från telefonförsäljningen hör vi att säljaren i nästan alla fall sagt allt som ska sägas, men kunden har inte alltid uppfattat det, säger Stefan Ryme.
Förra året utökades telefonförsäljningen kraftigt. Kundtjänsten byggdes ut, men inte tillräckligt, anser Stefan Ryme. Om någon vecka öppnas därför ytterligare en kundtjänst med kapacitet för 7 000 samtal i veckan.
<i>Läs mer i torsdagens tidning</i>
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!