Noblessa ska kompensera missnöjd kund

Nu har det hänt igen. Köksföretaget Noblessa i Norrköping har anmälts till Allmänna reklamationsnämnden, som i ett beslut rekommenderar företaget att kompensera en missnöjd kund.

Norrköping2009-07-20 14:01
Bakgrunden är att det kök som kunden beställde dröjde, vilket gjorde att familjen tvingades vara utan spis i 23 dagar och utan vatten i 40 dagar. Dessutom fick de klara sig utan ett fullt fungerande kök i ungefär sju månader, vilket medförde svårigheter för familjen.Enligt Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är det ostridigt att bolaget varit i dröjsmål, och anmälaren är berättigad ersättning för de merkostnader som uppstått.Kunden är dock inte berättigad det prisavdrag som denne yrkat på utöver skadeståndet, enligt ARN-beslutet.Det är inte första gången som köksföretaget Noblessa med huvudkontor i Norrköping anmäls av ARN. I oktober förra året skrev NT att företaget anmälts vid över 40 tillfällen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om