Ny gratistidning i Norrköping
Proffice är numera inte bara ett bemanningsföretag. Nu har företaget givit sig in i tidningsbranschen.
? Syftet med tidningen är att skriva om arbetsmarknadsfrågor och att informera om Proffice, berättar marknadschefen och tidningens ansvarige utgivare Thomas Magnuson.
Thomas Magnuson sticker inte under stol med att tidningen är ett nytt sätt att göra reklam för bemanningsföretaget.
? Men det ska också finnas plats för kritiska röster.
Första numret innehåller bland annat en intervju med arbetsmarknadsminister Hans Karlsson om budgeten för 2006.
Upplagan är 100 000 exemplar. 20 000 exemplar skickas till de 5000 anställda runt om i landet, till politiker och tidningsredaktioner bland annat. De resterande 80 000 exemplaren delas ut på gator och torg.
Cirka 6 000 exemplar kommer att delas i Norrköping och Linköping.
? Någon vinst räknar vi inte med, i alla fall inte den första tiden. Men vi har omfördelat resurser från traditionell marknadsföring till tidningen.
Tidningen produceras av Nordiska tidningsbolaget med Maria Ullsten som ansvarig redaktör. Materialet skrivs av externa journalister.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!