Ny kundtjänst ska serva Sydkraft-kunder
Gunilla Turesson, Therese Kindahl och Anders Sköld.Där är tre av pionjärerna på Call center i Navestad.-Spännande att vara med när något startas från grunden, säger trion strax innan deras arbetsplats invigs.
Här kommer 25 personer, de allra flesta kvinnor, att serva Sydkrafts kunder med all tänkbar information om allt från elpriser till bredbandssatningar.
Kundcenter ska ingå i en rikstäckande kedja av liknande Kundcenter.
I dag finns ett i Malmö och ett i Kalmar. Snart finns också kundcenter i Örebro och Sunds-vall.
<p><b><font size="2">Viktigt med kundtjänst</font></b>
Det första en Sydkraftkund möter är en röst hos Kundcenter. I dag är detta med en välfungerande kundtjänst allt viktigare, betonade Göran Sjöholm, chef förSydkrafts marknad och försäljning, när han invigningstalade.
Han uppmanade också de anställda att gå tillbaka till ingen-jörer och andra i Sydkraft och berätta om problem, frågor och annat som kunder framfört. Så att man kan bli bättre.
<p><b><font size="2">Göran Persson</font></b>
Själva invigningsceremonin bestod i att två sladdar pluggades ihop.Och så ringde det. I luren hördes statsminister Göran Persson, alias imitatören Anders Mårtensson. Denne beklagade sig över höga elräkningar. Han fick då veta att huvudposten utgjordes av energiskatter inte av produktionskostnader. Något som "Göran Persson" inte hade kläm på...
Tilläggas ska att över 150 sökte jobben i Kundcenter.
-Vi är kundkommunikatörer. Vi kommer att få jobba både via telefon och med administration, berättar Gunilla Turesson, Linköping och Therese Kindahl, Vånga. Båda förklarar unisont att det är spännande att få vara med när något är nytt.
Medianlönen är 16500 kronor. De yngsta börjar med 15500 kronor.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!