Omorganisation ger 30 nya jobb i Norrköping

Sydkraft omorganiserar sin kundtjänst och koncentrerar verksamheten till Norrköping och Sollefteå. I Norrköping nyanställs ett 30-tal nya kundrådgivare.

Norrköping2005-01-29 04:00
Kundtjänst hos Sydkraft finns idag på ett 10-tal orter i landet och man använder även extern hjälp för att besvara elkundernas samtal. Men nu ska all kundtjänst ligga inom Sydkraft och man väljer att bygga ut verksamheten i Norrköping och Sollefteå.
Kundtjänst i Norrköping har idag ett 60-tal anställda men när utbyggnaden av kundtjänst blir klar, till sommaren, kommer ungefär 100 personer att vara i tjänst.

Krävande kunder
- Våra kunder blir allt mer krävande och det är en insikt som långsamt har växt fram att våra elkunder gärna vill prata med vår egen personal som har en särskild kompetens att svara på olika typer av frågor, säger Bengt Anderson som är chef för Sydkrafts kundsupport.

Bygger ut
Sydkraft i Norrköping har redan nyanställt personal som precis har börjat sin fem veckor långa internutbildning. Där får de bland annat kunskap i ellära, företagets policy och vilka regler som gäller för elmarknaden.
För att få plats med de nya arbetsplatserna pågår samtidigt en utbyggnad av lokalerna på Östra Promenaden i Norrköping där kundtjänsten ligger. Investeringen för om- och utbyggnad är cirka fem miljoner kronor.

Öppet dygnet runt
Kundtjänst i Norrköping/Sollefteå kommer att besvara kundernas samtal på vardagar 8-18 men felanmälan är som vanligt öppen dygnet runt.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om