Norrköping blev en av sex nya städer som Uber lanserades i, och reseapptjänsten finns nu i sammanlagt tio städer runt om i Sverige.
Vad skiljer er från ett "vanligt" taxibolag?
– Vi är lite annorlunda men ändå lika på flera sätt. Vi tillhandahåller en app och där kan förare, antingen egenföretagare eller de som jobbar för ett åkeri, ansluta sig, säger Peter Löfstrand, Ubers Nordenchef.
Vilka är förarna?
– Professionella taxiförare med taxilegitimation och taxitrafiktillstånd som kan ansluta sig till vår app, precis som för ett vanligt taxiföretag. Alla taxiförare i Sverige behöver uppfylla samma kvalifikationer från Transportstyrelsen, säger Peter Löfstrand.
Som resenär laddar du ner appen och skriver in adressen du vill åka till. Då ser du priset i förväg och kan välja om du vill beställa en resa.
På sociala medier är upplevelserna kring bolaget blandade.
"Har åkt en handfull gånger. Inga problem, lika smidigt som i Stockholm", skriver en, och "Jag åkte för 14 dagar sedan. Två resor under samma dag med två olika chaufförer. Jag är nöjd", skriver en annan.
Men inte alla är lika tillfredsställda. Flera beskriver att de beställt en resa som sedan avbokats, eller att förare inte dykt upp alls. "Kommer aldrig ge dem en ny chans", skriver en.
Bolaget bemöter kritiken genom att beskriva hur matchningen går till vid en bokning.
– När en resenär bokar en resa matchas alltid resenär och förare för en så effektiv resa som möjligt. Det kan ändå hända att man både som resenär och förare ibland behöver avboka en resa, säger Peter Löfstrand.
Vidare berättar företaget att de vidtar åtgärder när förare bryter mot deras användarriktlinjer.
– Om en förare vid upprepade tillfällen avbokar redan accepterade resor utan avsikt att slutföra dem får de flera varningar över tid, innan de kan bli tillfälligt avaktiverade från att använda appen. De behöver då kontakta oss för att återaktiveras, säger Peter Löfstrand.
Peter Löfstrand ser positivt på Norrköping som Uber-stad och siffrorna håller med.
– När vi gör appen tillgänglig i en ny stad brukar det inledningsvis vara ett begränsat antal förare som registrerar sig för att erbjuda resor via plattformen. I takt med att efterfrågan växer brukar sedan antalet förare också göra det. Antalet resor per vecka är nu närmare 50 gånger så många jämfört med lanseringsveckan, säger Peter Löfstrand.