Sonja Jansson har försökt få familjens tre telefoner upplåsta efter att operatören Tre strulat från och till sedan kontraktet skrevs på. En av mobilerna har inte kunnat användas på en månad för att abonnemanget är uppsagt, men telefonen ännu är låst. Trots att avtalstiden löpt ut och telefonen är avbetald.
– De bad oss komma in för att få den fabriksupplåst, men när vi hämtade den igen så sa de att de inte gjort någon upplåsning. Varför kunde de inte svara på, säger Sonja Jansson.
Hennes son har ringt till företaget flera gånger sedan kontraktet löpte ut, och fått veta att hans telefon ska vara upplåst. Men det är den inte.
– Jag kan förstå att de blir irriterade när man inte vill ha dem kvar, men de har misskött sig för mycket. Vi har ett avtal och enligt det är telefonen min. Jag har betalt den, säger Sonja Jansson.
Hänvisar till kundtjänst
Kamran Alemdar, presstalesperson på Tre, säger att något har gått riktigt galet.
– Har hon lämnat in dem och fått dem upplåsta så ska det göras. Jag kan inte säga vad som gått fel men något har gjort det, säger Kamran Alemdar.
Han hänvisar kunder som fått dåligt gehör för sina önskemål att höra av sig till kundtjänst.
– Lämnar man in den för att få den upplåst ska man givetvis få den upplåst, det här är inte vanligt vad jag känner till. Uppenbarligen har något gått fel, säger han.