Projektet #iNorrköping nominerat till årets kampanj

På Agdagalan ska årets bästa marknadsföring koras. #iNorrköping är en av favoriterna till att ta hem utmärkelsen.

Foto: Joakim Blomqvist

Norrköping2015-03-19 20:56

Målet är att privatpersoner ska hjälpa till att öka intresset för staden genom att ladda upp bilder på nätet när de utför olika aktiviteter med haschtaggen #iNorrköping. Alla invånare i staden har en chans att medverka och bidra till att presentera deras upplevelser av Norrköping. Varje vecka tar en ny deltagare över projektets instagramkonto och har då chansen att bestämma vad som ska visas på kontot under veckan. #iNorrköping deltar i marknadsföringstävlingen som arrangeras av Marknadsföreningen i Östergötland den 26 mars och intresset för satsningen har varit stort.

– Till en början fick vi annonsera om projektet men numera ringer massvis av personer till oss och vill delta, säger Louise Flygt kommunikationsdirektör på Norrköpings kommun.

Hur länge projektet kommer att pågå är inte bestämt men enligt Louise Flygt är sannolikheten stor att det fortsätter under en lång tid framöver.

– Eftersom att #iNorrköping mottagits så väl av folket vill vi utveckla det till nästa nivå och ha olika teman i framtiden. Även om vi inte vinner tävlingen så är det bra sätt för projektet att synas, säger hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om