Under sju veckor har ungdomar i årskurs ett och två på gymnasiet prova sina egna företagsidéer. Bakom projektet ligger företaget UngDrive och Norrköpings kommun.
Under tisdagen hölls en avslutning för de ungdomar som varit med. Priser delades ut till de av företagarna som på något sätt utmärkt sig extra mycket under sommaren.
Sara Lundgren, 17, från Norrköping utsågs både till "Bästa sälj- och marknadsföringsstrategi" och "Största våghals".
– Det kändes jätteroligt att få båda priserna, säger hon.
Hennes företagsidé gick ut på att laga lunchlådor och leverera dem till olika företag.
– Det roligaste har varit när folk blivit glada och gillat maten jag lagat. Den mest populära maträtten var raggmunk.
Sara Lundgren tycker att sommaren varit väldigt lärorik.
– Jag har lärt mig att man kan klara det mesta om man bara anstränger sig och pushar sig själv.
Priset för bästa säljare gick till Linnea Sjövall, 18, från Söderköping. Hon sålde mobilfodral och smycken.
– Jag är mycket nöjd med min försäljning och med vad jag åstadkommit. Jag har sålt både till vänner och till folk som jag inte känner. Jag gör det här för att jag tycker det är kul och kommer fortsätta med verksamheten på hobbynivå.
Linda Falk Boman, projektledare på UngDrive, är också nöjd med sommarens projekt.
– Alla ungdomarna har lärt sig massor, fast på olika sätt. Olika personer har olika ambitioner. Det absolut roligaste har varit att följa ungdomarnas utveckling från start till mål.