Om ett par veckor öppnar Stadium två konceptbutiker i Stockholm. Målgruppen är den urbana atleten och besökaren ska "mötas av en kombination av färger, ljus och digitala skärmar". Butikerna kommer att vara ytmässigt mindre än kedjans övriga och ha ett mer exklusivt innehåll.
– Det kommer finnas noga utvalda och limiterade kollektioner och sortimentet kommer att bytas ut mycket oftare än i våra vanliga butiker, säger Angelica Larsson, Informationsansvarig på Stadium.
Butikerna är tänkta att vara en del av storstadspulsen och det är i nuläget oklart om konceptet kommer att nå Norrköping.
– Vi kollar såklart alltid nya lägen, men det känns naturligt att starta i Stockholm.
Inte bara sortimentet är handplockat, utan även personalen, som ska vara träningsintresserad och kunna erbjuda expertkunskaper.
Är det här butiker som främst riktar sig mot träningsnördar?
– De riktar sig mot alla som vill leva ett aktivt liv, oavsett om man redan tränar, har tränat tidigare eller önskar att komma igång, säger Angelica Larsson.