Under onsdagen meddelade Norrköpings kommun att man säger upp avtalet med hemtjänstföretaget på grund av allvarliga brister.
När NT söker verksamhetschefen vill hon inte svara i telefon, utan föredrar att få frågorna via mejl.
I det skriver hon att beslutet kom som en chock att de känner sig orättvist behandlade.
"Det är rena maktmissbruket", skriver hon.
Nahren Chanko Hjelm skriver att man har åtgärdat bristerna från 2022 och att man har fått ett referensintyg, daterat december 2022, där en tjänsteman från kommunen skriver att företaget uppfyller alla kraven.
"Nu har vi två veckor på oss att stänga och det är fruktansvärt av kommunen att behandla våra brukare och personal på detta vis. Vi får inte överklaga och har ingen talan", skriver hon.
Har ni brister i er verksamhet?
"Vi har inte så allvarliga brister i nivå för att häva tillståndet. Som i alla verksamheter finns det alltid utrymme för förbättring. Vi arbetar kontinuerligt med att utvärdera och utveckla vår verksamhet för att säkerställa att vi lever upp till de höga krav som ställs".
Jobbar era anställda för många pass i rad och för långa arbetspass?
"Vi följer de arbetsrättsliga regler och kollektivavtal som finns gällande arbetstider. Vid behov gör vi individuella anpassningar för att säkerställa både personalens välbefinnande och en trygg omsorg för våra brukare."
Har brukare farit illa under er regi i Norrköping?
"Vi har inget fall där någon farit illa. Det vill jag vara tydlig med. Hur kommer det sig att vi har så mycket brukare om vi inte är bra på omsorg?"
Har ni rättat till de brister som kommunen påpekat under åren?
"Vi har alltid haft ett nära samarbete med kommunen och arbetar aktivt med att åtgärda de brister som påpekas. Vår verksamhet är under ständig utveckling. Vi ser till att alltid följa de riktlinjer, regler och avtal som kommunen inspektioner genererar. Vi har aldrig varit så bra som vi är nu."
Enligt Nahren Chanko Hjelm har många av brukarna tidigare bytt från kommunen till Axiva. Nu befarar hon att de drygt 130 brukarna nu går en otrygg tillvaro till mötes.
"Hos kommunen blev de bemötta med 20-30 olika personal under två veckors tid. Hos oss får de önska personal och här får de sin röst hörd", skriver verksamhetschefen.