"Vi ser stor potential i Norrköping"

Den 22 mars slår Stadium upp portarna för sin nya sneakersbutik på Lindens övre plan. "Norrköping är vår hemmaplan", säger Karl Eklöf.

Anpassar. Stadums Karl Eklöf satsar nu på nytt koncept.

Anpassar. Stadums Karl Eklöf satsar nu på nytt koncept.

Foto: Michael Svensson

Norrköping2018-02-27 09:48

Sneakertrenden lever för fullt och för att matcha kundernas behov har Stadium nu beslutat sig för att satsa på ett nytt koncept; Sneakers Point.

– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor, säger Karl Eklöf, CEO på Stadium Group, i ett pressmeddelande.

Vilka förhoppningar finns på den nya butiken?

– På Sneakers Point ska man alltid hitta det man söker och vi vill uppfattas som den självklara sneakers-destinationen om man söker efter ikoniska eller hetaste modellerna. Tillgängligheten, personalen och en hög servicenivå tillsammans med det breda utbudet kommer att vara nycklar för konceptets framgång, säger Eklöf till oss.

Precis som det låter fokuserar den nya butiken på skor. Nyheter blandas med retro. klassiska märken som Adidas, Nike och Reebok. Men konceptet erbjuder även utvalda plagg och accessoarer. Målgruppen är yngre personer och alla som är intresserade av sneakers.

– Sneakers har stor potential och står redan idag för en stor del av den totala skomarknaden, med god potential att växa ytterligare. Och på Stadium har vi en lång erfarenhet av skor och sneakers som vi ser fram emot att använda nu, säger Eklöf vidare.

Redan den 20 mars lanseras e-handeln, två dagar senare öppnar den första fysiska butiken på Lindens övre plan i Norrköping. Näst på tur är köpcentrumet Emporia i Malmö som får en egen butik den 5 april.

Varför just de här städerna och inte Stockholm?

– Malmö är en bra sneakers-stad och förutom att Norrköping är vår hemmaplan så ser vi stor potential i dessa städer. Vi ser potential för fler butiker och platser, men nu fokuserar vi på e-handeln, Norrköping och Malmö som vi sedan ska utvärdera, säger Karl Eklöf.

I likhet med andra stora klädkedjor och detaljahandeln i helhet står Stadium inför tuffa utmaningar. Enligt Eklöf handlar det om att hitta rätt kombination.

– Vi utmanar oss ständigt och hela tiden med nyheter samt ser över våra befintliga erbjudanden. Vi tror också på kombinationen fysiska butiker och online-handel, även om det kommer att se annorlunda ut i framtiden än vad det gör nu.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!