Ingen kundtjänst på NT i Söderköping

Kontoret kommer inte längre att kunna ge personlig service i prenumerationsärenden.

Foto: Fotograf saknas!

Söderköping2013-12-06 12:14

Norrköpings Tidningars kundtjänst i Söderköping upphör. Kontoret kommer inte längre att kunna ge personlig service i prenumerationsärenden med mera.

I november fattades beslutet. Redan den 20 december upphör kundtjänsten.

– Hela mediebranschen står i stark förändring på grund av våra ändrade medievanor. Allt fler läser tidningen på nätet och i mobil. Med den nya digitala kundservicen kan vi bättre tillgodose deras behov. Vi har dessutom en lågkonjunktur som gör att vi tappar reklamintäkter. Vi ser över alla våra kostnader, säger Anders Nilsson, publisher, Norrköpings Tidningar.

Nyligen lanserades en ny digital sajt. På den kan prenumeranter göra de flesta ärenden själv, exempelvis ändra adress eller göra uppehåll i prenumerationen.

- Det gör de flesta redan nu. Många sköter allt mer på nätet, bankärenden och annat. Då tycker vi att vi kan växla över helt och hållet.

De som saknar dator eller datorvana får ringa in till kundtjänsten i Norrköping för att få hjälp.

Ewa Bodin har arbetat på kundtjänsten i Söderköping i ett och ett halvt år. Från och med den 23 december börjar Ewa arbeta med kundtjänst i Norrköping i stället.

- Jag kommer att sakna kundkontakten som gör jobbet mer omväxlande. Men jag finns fortfarande till hands och kan hjälpa folk per telefon, säger hon.

Redaktionens två reportrar finns kvar, tills vidare i samma lokaler på Storgatan. Vi tar fortfarande gärna emot besök efter överenskommelse per telefon. Kontoret kommer inte ha öppet som tidigare.

Korsord och annan post som ska till NT i Norrköping kommer att vidarebefordras även i fortsättningen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om