– Just i starten kommer vi ta in personal om det skulle bli toppar i logistiken. Vi vill kunna leverera produkterna på ett säkert och flexibelt sätt, säger Roland Andersson, logistikchef.
Exakt hur många anställda det handlar om kan han inte svara på i nuläget, då e-handeln inte påbörjats. Att hyra in personal i starten är en försiktighetsåtgärd.
– Skulle det inte falla väl ut behöver vi inte säga upp anställda. Vi ser positivt på detta och hoppas att det ska utvecklas bra, berättar Roland Andersson.
Om onlineförsäljningen skulle fungera väl under tid. Kommer ni anställa personal, istället för att hyra in?
– Visar det sig att satsningen faller väl ut så är vårt mål att anställa egen personal, förklarar han.
Att företaget satsar på försäljning online är, enligt Roland Andersson, att de ser möjlighet att utveckla verksamheten och bli bättre på att marknadsföra sina produkter. Sen handlar det också om att kundernas behov.
– Det blir lättare för dem att köpa online. Då kan de som har långt att köra till butiker, slippa göra det och de kan få varorna levererade hem istället, uppger han.
Till en början kommer e-handeln ske mot den svenska marknaden, och i förlängningen finns planer på fler marknader.
– Vi siktar på försäljning online i Danmark, Finland och Norge. Men vi är inte där riktigt än, säger Roland Andersson.
Fotnot: När e-handelssajten lanseras är inte klart. Det blir någon gång under våren och senast innan sommaren.