Trendigt med närproducerad mat
Elva lokala företag med så skiftande produkter som ostkaka och chilisås har gått samman och skapat en broschyr med det gemensamma namnet "Matresan".
Foto: Hanna Andersson
Själv kan hon skönja fler turister bland växthusets besökare. Till viss del var det kämpigt där i början när Ulla-Britt Hallgren började med närproducerad mat i början av 1990-talet. Men nu är det medvind.-Folk som kommer hit brukar undra om det verkligen går att livnära sig på det här. Speciellt när de ser min lilla gårdsbutik där jag även sysslar med förädling. Men visst funkar det, säger Ulla-Britt Hallgren, full av framtidstro. Den nya broschyren verkar ha fallit de alltmer miljömedvetna konsumenterna i smaken. Även Katarina Ögren på Krogersbo getgård kan notera att besökarantalet stigit sedan den började spridas.Östgötadagarna
-Jag har fått mer kunder. Jag har frågat en del och de säger att de sett broschyren. Jag är helnöjd, säger hon.Företagsrådgivare Nils Ohlsson på Valdemarsviks kommun berättar att broschyren skapats för att marknadsföra kommunen i samband med Östgötadagarna i september. -I och med att de representerade företagen ligger runt om i kommunen är det här överlag en bra marknadsföringsinsats för vår del.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!